Welcome, Guest
Username Password: Remember me

Ny Router - Asus RT-N56U
(1 viewing) (1) Guest
  • Page:
  • 1

TOPIC: Ny Router - Asus RT-N56U

Ny Router - Asus RT-N56U 6 years, 8 months ago #3497

Jeg har i længere tid ikke været tilfreds med den Tilgin HG1311 router Waoo havde leveret med til min fiber og prøvede derfor at sætte min "lidt" gamle Linksys wrt54gs op som main router.... POW!! ingen IPTV, pingtider på 190-210ms i pingtest, 8-10mbit lavere up- og download en lidt høj pris at betale for at få lov til at lave lidt simpelt portforwarding

Jeg søgte derfor nettet tyndt og blev lidt lun i betrækket over Dlink DIR-855, fræk, smart, dyr og med mængder af opsætningmuligheder, men kom dog hurtig i tanke om, at jeg allerede var gift... Jeg kigger derfor videre og faldt næsten tilfældigt over en test hvor i Asus blev nævnt som værende den mest positive oplevelse for artiklens tester, både speed og performance overraskede. Da jeg slog prisen op var den oven i købet billigere end Dlinken (ca. 400DKK). Jeg søgte på lidt flere tests på Asus'en og alle de steder jeg fandt en test med Asus'en var det positive oplevelser. Jeg kontaktede derfor Mr. IknowWANLANMANWLAN AkA SL og vi blev hurtigt enige om, at det vi ikke kunne lide ved routeren var navnet Asus i samme sætning som netværks produkt (vi vidste ikke de eksisterede), men det skulle testes

Routeren ankom i dag, 1 dag før lovet (Føniks A/S), den blev hurtig pakket ud (ok, lidt lille så den altså ud, når der både skulle være plads til 2 WLANS og 3.5G (mobil), USB tilgang for hdd samt en masse mere salgs gejl.

Opsætning gik næsten for nemt, og man var ikke i tvivl om hvad routeren var igang med, når der blev konfigureret eller clienter blev fundet. 2 min. efter den var smidt på fiberboksen var der internet i den anden ende
Jo jo men småproblemer er der jo altid, IPTV delen fungerede ikke. Lidt fumlen rundt med settings og en opdatering af firmwaren løste de problemer, port forwardingen gik smertefrit (selvom det hedder virtuel server i Asus'en).

Tid til lidt test fra speedtest.net, min forbindelse er en 30/30.

BB
Last Edit: 6 years, 8 months ago by BB -=N-W-O=-.

Re: Ny Router - Asus RT-N56U 6 years, 8 months ago #3498

• Page:
  • 1
Time to create page: 0.08 seconds